דלג לתוכן הראשי

איך משלבים תמ"ל

image alt
איך משלבים תמ"ל במהלך ההנקה? יש כאן טיפים מעולים בשבילך
את חוזרת לעבודה ואולי תלות ההנקה כבר פחות בשבילך, למרות שניסית וניסית, אבל את רוצה בהדרגה לשלב תמ"ל ואולי עדיין להניק מידי פעם. אבל את יודעת מה, הגמילה מהציצי לא תמיד מתקבלת באהדה אצל גוש המתיקות שלך, ולכן ארזנו בשבילך את כל הטיפים להתמודדות עם המעבר.
אז לפני שאת יוצאת בהצהרות וקונה תמ"ל, חשוב שתדעי שבמעבר מהנקה לתמ"ל, ישנם שני מקרים: האחד הוא שהתינוק יסרב בעצבנות לבקבוק מפני שהוא רגיל להנקה, והמקרה השני הוא ההפך לגמרי – התינוק מתאהב בבקבוק ופשוט לא עוזב אותו (מרגיש בגידה, מה לא טוב לו הציצי?). אבל לא רק, ישנן עוד תופעות שאת צריכה לקחת בחשבון כמו שינויים בתדירות ובמרקם היציאות שלו, אכילה מהירה יותר ואולי גם הפסקות ארוכות יותר בכל אכילה.

תכנני את המעבר והתחילי בהדרגה
את המעבר לתמ"ל ניתן לבצע בשלבים וללא בבום אחד, ולכן כדאי לתכנן זאת מראש. לדוגמה, אם את חוזרת למקום העבודה או שולחת אותו למטפלת/למעון, התחילי לפחות שבועיים לפני את התהליך. בשבוע הראשון שלבי ארוחה אחת ביום מהתמ"ל, לאחר מכן שתי ארוחות ובשילוב עם הנקה. מומלץ לתת חלב שאוב מבקבוק (בהדרגה) על מנת 'לגמול' אותו בהדרגה מתחושת החום של השד.


טיפים בשבילך


שימרי על החלב שלך
בתחילת הדרך וודאי תרצי להמשיך מעט את ההנקה, על מנת לשלב בין השניים ובהדרגה לתת לתינוק תמ"ל. כל עוד תמשיכי להניק, גופך ייצר חלב בהתאם לכמות ההנקות שלך, ולכן באופן טבעי החלב יפחת. ההמלצה היא להמשיך לשאוב בזמנים שבהם התינוק מקבל תמ"ל, כדי שתוכלי בהתחלה לשלב בין השניים ובהדרגה להפסיק.

אל תבלבלי אותו
כשאת נמצאת ליד הזאטוט, הוא באופן טבעי מריח אותך ואת החלב שהוא כל כך אוהב, ומן הסתם מעוניין בו מאוד (ממש כמו שאת נמצאת ליד המבורגר עסיסי). זו הסיבה שכדאי להתחיל לתת לו בקבוק כשאת לא נמצאת בסביבה, אלא שאדם אחר יתן לו. בצורה זו הוא לא התבלבל בין השד לבקבוק ויאכל כאילו לא קרה כלום.

עקבי אחרי תדירות האכלה
כפי שאמרנו, בתמ"ל ההפסקות ארוכות יותר בכל אכילה, כיוון שהעיכול שלו לוקח יותר זמן ביחס לחלב אם, ולכן הגיוני מאוד שתדירות הארוחות תקטן במציאות החדשה. עם זאת, עקבי אחרי זמני האכילה והכמות, על מנת למנוע מצב שבו רצף הארוחות נפגע. תוכלי לתעד ידנית או באמצעות שלל אפליקציות ברשת את זמני הארוחה, כמה הוא אכל וגם כמה זמן נמשכה האכלה.

מה עושים עם תינוק סרבן
כן, לא תמיד התינוקות מקבלים באהבה את התמ"ל, ולעיתים ישנם כאלה שמתגלים כסרבנים. מומלץ ליידד אותם עם הבקבוק עוד טרם ההתחלה (במיוחד אם את רק מניקה ולא מאכילה אותו בחלב שאוב מבקבוק). ככה תעשי את זה:
  • הכירי לו את הבקבוק ונסי לתת לו לשחק איתו, לדוגמה שישים בפה (אפילו בקבוק ריק).
  • כדאי להכניס את הבקבוק בין המשחקים של התינוק כדי שיראה לו חפץ מוכר ולא מאיים.
  • נסי לטפטף לו כמה טיפות של תמ"ל או חלב שאוב כדי שיכיר את הבקבוק.
  • נסי לשנות את התנוחה באכלה הראשונה.

ולסיום, טבעי שיהיה לך קשה להפחית את ההנקה
הגמילה מההנקה לעיתים קשה לאם לא פחות מהתינוק, כיוון שמדובר בשינוי משמעותי שלעיתים יכול לגרום לדכדוך עקב שינוי רמות ההורמונים, ובכלל קשה לשחרר את ילדנו - וזה קיים בכל גיל. אם את מרגישה שינוי מהותי במצב רוחך, כדאי שתפני לקבלת עזרה, אל תחיי עם זה כי אפשר לטפל.
ביטול עסקה בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א-2010 וחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981