דלג לתוכן הראשי

ההבדל בין טיהור מים להרתחת מים בתזונת תינוקות

image alt
ההבדל בין טיהור מים לבין הרתחת מים בתזונת תינוקות
נושא הרתחת מים לתינוק הפך למושג חם (תרתי משמע), ונראה שהוא מעסיק הורים רבים, ובמיוחד בעת הכנת תמ"ל. אם גם את מבולבלת בין כל המידע שיש ברשת על מי התמ"ל, אנחנו כאן כדי לעשות לך סדר אחת ולתמיד ואולי גם לשבור כמה מיתוסים.
אנו כהורים רוצים את הכי טוב לילדנו, ולכן החיפוש אחר טיפת המים המושלמת נמצא תמיד בסדר העדיפויות שלנו. מצד אחד אומרים לנו להרתיח את המים לפני, ומצד שני לא בטוח שהרתיחה אכן מסירה את הכלור ומגוון החומרים הכימיקליים הקיימים במים, גם כאשר מדובר במים מינראליים או מים המגיעים ממתקני מים שונים. אז מה עושים? מטהרים.

מה משרד הבריאות ממליץ לנו?
רגע לפני שנפרט על טיהור מים, נסביר שעל פי משרד הבריאות, תינוק אינו זקוק לתוספת מים עד גיל חצי שנה, כל עוד הוא מוזן מחלב אם או מתמ"ל. בגיל חצי שנה, עם המעבר למזונות נוספים, יש להוסיף מי שתייה. מבחינת מים, אין הגבלה למקור המים, אך עד גיל שנה יש להרתיח את כל סוגי המים, כולל מים מינרלים וכולל מים המגיעים ממתקני מים שונים.

ההבדל בין הרתחת מים לטיהור מים
מהי הרתחת מים?
לא בכדי ממליץ לנו משרד הבריאות, להרתיח את המים רגע לפני שאנחנו מכינים לתינוק תמ"ל או נותנים לו לשתות, כיוון שההרתחה היא הדרך הטובה ביותר להפוך את המים לראויים לשתייה. למעשה, ההרתחה מחסלת חיידקים, וירוסים וטפילים שונים הקיימים במים, ולכן היא גם מומלצת למטיילים במדינות העולם השלישי. את המים יש להרתיח לפחות 2-3 דקות כדי להגיע לתוצאה טובה.
מהו טיהור מים?
טיהור מים הוא תהליך להסרת חומרים ומזהמים שונים הקיימים במים ומטרתם להפוך את המים לראויים לשתייה. ישנן מספר שיטות לטיהור המים כמו שיטות פיזיות של סינון או שיקוע, שיטות ביולוגיות וכימיות, שימוש בקרינה אלקטרומגנטית ועוד. בניגוד להרתחת מים, טיהור מסוגל להפחית את ריכוז החומרים והמזהמים, החלקיקים המומסים במים, טפילים, חיידקים, נגיפים ועוד ועוד.

האם פילטרים ומסננים מטהרים לנו את המים?
התשובה היא לא. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של פילטרים ומתקני מים, אך חשוב לדעת שרוב הפילטרים אינם מטהרים את המים מנגיפים, ולא בכדי משרד הבריאות ממליץ להרתיח גם מים מסוננים ומפולטרים. ההמלצה היא להרתיח ולטהר גם מים מינראליים ומים ממתקנים שונים.

קומקום מים שגם מרתיח וגם מטהר מים בפטנט מהפכני
זה הזמן להכיר את 'קומקום זכוכית לתינוק' שפותח בפטנט בלעדי של חברת KENNEDY. דגם KN899 לדוגמה, הוא בעל טכנולוגית בקרה תרמו-סטטית להכנה מהירה של תמ"ל, עם בקרת טמפרטורה קבועה ומדויקת. השוס בקומקום הוא פונקציית טיהור מים המאפשרת הרתחה למשך 7 דקות לצורך טיהור המים. הקומקום מעוצב בקפידה, נוח לשימוש ומגיע עם צג LED המציג את טמפרטורת המים בזמן אמת ובאישור משרד הבריאות.

אם גם את מסתבכת עם הרתחה או טיהור המים, זהו הפתרון הטוב בעולם!

לצפייה בדגם >>>
ביטול עסקה בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א-2010 וחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981