דלג לתוכן הראשי

טיפים למעבר לשימוש בבקבוק

image alt
טיפים (הכי טובים) למעבר מהנקה לבקבוק
זהו, החלטת לראשונה לקנות בקבוק (הכי יקר ואיכותי כמובן), הכנת תמ"ל או שאבת חלב, אבל הגוש מתיקות שלך פשוט מסיט את הראש ולא מעוניין להכניס לפה שום "תחליף" של הפטמה. כשנחשוב על זה הוא דיי צודק, הרי הוא הורגל למשהו מסוים, וגם לנו הבוגרים לעיתים קשה להסתגל לשינויים חדשים.
אבל כאן הדבר שונה, כי דיי, בשלב כלשהוא הוא יהיה חייב להיגמל, ולכן ריכזנו לך כמה טיפים ישימים למעבר לבקבוק. אז הולכים להיות לך כמה ימים מאתגרים במיוחד אם התינוק סרבן, אבל חשוב לזכור שבסופו של דבר תינוקות מתרגלים להכל, הרבה יותר מהר ממה שאת חושבת.

התחילי בהדרגה
במעבר לבקבוק, תינוק יונק עובר שינוי משמעותי לא רק בסוג המזון שהוא מקבל, אלא גם בדרך שהורגל אליה ומכלול של תחושות כמו חום, קרבה לאמא, ביטחון ועוד. דרך בקבוק התחושות הללו לא מתקיימות במלואן, ולכן חשוב לא רק לעשות את זה בהדרגה, אלא גם לתת לתינוק תחושה של קרבה וביטחון, לפחות בשבוע-שבועיים הראשונים עד שיתרגל.

מי יציע את הבקבוק ואיך?
חשוב שהחוויה הראשונה של התינוק עם הבקבוק תהיה נעימה, ולכן כדאי להציע לו בקבוק דווקא כשהוא לא רעב, כך הוא יתרגל בהדרגה. לגבי מי יציע לו את הבקבוק, מומלץ שיהיה אדם אחד ולא את, כיוון שהוא מריח את החלב שלך, ולכן מומלץ שלפחות בפעם-פעמיים הראשונות יתן לו אדם אחר כמו בן הזוג, מטפלת, סבתא וכו'. כמובן שזה לא מדע מדויק, ולכן לכי לפי תחושות הבטן שלך.

התחילי עם כמות קטנה
הכי טוב להתחיל בקטן ולאפשר לתינוק להכיר את הבקבוק. נסי תחילה לשים כמות קטנה מאוד של תמ"ל או הנקה, תני לו לשחק עם הבקבוק כדי שיריח, יחוש ובכלל יכיר את תצורת האכלה החדשה שלו. בהמשך תוכלי לשים כמות שעדיין קטנה יחסית כמו 20-30 מ"מ ולאפשר לתינוק ממש להכיר את הבקבוק.

מצאי את הטיימינג הנכון
עוד משהו חשוב - הטיימינג שאת נותנת לו את הבקבוק. על מנת שלא לחרוץ את גורלו של התינוק ולקטלג אותו כסרבן בקבוקים, התחילי כאשר הוא ערני, רגוע ואולי גם מחייך. סביר להניח שתינוק עייף, מוטרד או בוכה מן הסתם לא ישתף פעולה. דבר נוסף, הציעי לו בקבוק בצורה עדינה, אם הוא לא מעוניין נסי שוב בארוחה הבאה, שוב ושוב עד שירצה.

אל תמהרי להחליף בקבוקים
פעמים רבות, כאשר התינוק מסרב לאכול מבקבוק, ההורים רצים לרכוש בקבוקים או פטמות אחרות, אך מדובר בטעות. שינוי מתמיד של בקבוקים יכול לבלבל אותו עוד יותר. במידה וניסית פעם אחר פעם ועדיין התינוק מסרב, נסי להציע לו כוס עם פיה (במידה ומדובר בפעוט), אם לא נסי שוב ושוב עד שיסכים.
ולסיום, רגע לפני שאת מכינה תמ"ל בפעם הראשונה, כדאי שתדעי שעל פי משרד הבריאות חובה להרתיח מים לתינוקות עד גיל שנה, אבל דרך הקומקום הייחודי של חברת KENNEDY  המוגן בפטנט, תוכלי גם להרתיח וגם לטהר את המים. דגם KN899 לדוגמה, הוא בעל טכנולוגית בקרה תרמו-סטטית להכנה מהירה של תמ"ל ועם פונקציית טיהור מים המאפשרת הרתחה למשך 7 דקות לצורך טיהור המים.   

להצצה בדגם >>>
ביטול עסקה בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א-2010 וחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981